صفحات

تاثیر مسیحیت بر دنیا


از دیرباز، تاریخ دنیا دستخوش تاثیرات مثبت و منفی مذاهب و باورهای فکری انسانها قرار داشته است. از آن میان تاریخ مسیحیت که یکی از رایجترین و قدیمیترین باورهای ایمانی بوده نیز، اجتماع و تاریخ بشر را جهت داده است. تاریخ از جنگهای صلیبی در سال ۱۹۰۶ به عنوان یکی از تاریکترین سالهای تاریخ مسیحیت یاد  می کند. البته لازم به ذکر است که مسیحیان پروتستان جهت عذرخواهی از مناطق تحت تاثیر این جنگها در سال ۱۹۹۶ راهپیمایی های خود را در این مناطق انجام دادند. چهار سال بعد از این واقعه نیز جان پل دوم از جانب کلیسای کاتولیک مسولیت این واقعه ی تلخ را به عهده گرفت.
از تاثیرات مثبت مسیحیت می توان به توجه مسیحیت به آموزش و پرورش با نگاه به اشخاصی مانند کریستوستوم دانشمند و محقق مسیحی پرداخت که امر مطالعه و تحقیق را در میان مسیحیان و اجتماع خود افزایش داد. همین طور کسانی مانند مارتین لوتر که با ساخت مدارس دولتی و استفاده از پول مالیاتها برای پشتیبانی تحصیلی جامعه تلاشهای بسزایی داشتند. مسیحیت همینطور به دلیل توجه کلیسای ارتدکس به نقاشی ها و مجسمه سازی های مقدسین و کتاب مقدس هنرمندان بنامی را مانند مایکل انجلو بوناروتی و اثر انسان سقوط کرده و اخراج از بهشت و ویلیام هول و اثر نور جهان را به هنر نقاشی و مجسمه سازی تاریخ ارایه داد. 

گرایش به مسیحیت در خانواده مقام های مذهبی و سیاسی

به نظر می رسد دامنه گرایش به مسیحیت دامن مقام ها و نزدیکان و اعضای خانواده های آنان را در داخل و خارج از کشور نیز گرفته است...